KAWIARENKA NA ROGU
Jest miejscem, gdzie raz w tygodniu, w praktyczny sposób, uczniowie rozwijają swoje pierwsze kluczowe kompetencje z dziedziny przedsiębiorczości, biznesu i zarządzania. Zaplanowanie menu, przygotowanie produktów, działania marketingowe oraz obsługa są w pełni realizowane przez samych uczniów. Kawiarenka to również społeczny łącznik między placówkami, bo to tutaj integrują się licealiści i ich młodsi koledzy i koleżanki z klas 1-8 Chrześcijańskiej Szkoły Podstawowej Samuel, a nawet przedszkolne sześciolatki. Całkowity dochód z kawiarenki przeznaczany jest na inicjatywy uczniów, dofinansowanie wycieczek, wsparcie potrzebujących – w tym akcji charytatywnych.
Termin: czwartki, na przerwach od godz. 11:00
Koordynatorzy: Wojciech Bąk, Milena Dudek
Opiekun: Izabella Białek
WOLONTARIAT
Szkolny wolontariat uwrażliwia młodzież na problemy społeczne. Aktywność wolontariacka uczy młodych ludzi szacunku dla innych, bezinteresownej pomocy, kultywowania wartości służących integralnemu rozwojowi człowieka oraz usprawniających funkcjonowanie całego społeczeństwa. Wolontariat szkolny daje młodzieży wiele szans i możliwości. Jest to okazja do sprawdzenia siebie, wykorzystania swoich zdolności, zdobycia wiedzy, nowych zainteresowań i umiejętności – jednym słowem – do samorozwoju. Zapewnia satysfakcję płynącą z niesienia pomocy innym, pomaga odkrywać sens życia, zaspokaja potrzebę przynależności do grupy, umacnia świadomość bycia potrzebnym oraz kształtuje odpowiedzialną postawę życiową.
W naszym Liceum formą wolontariatu są również działania misyjne, m.in.: wyjazd misyjny klasy 3 oraz działania planowane w ramach akcji Serve the City, która realizowana jest przed Bożym Narodzeniem i przed Wielkanocą. Wolontariat jest częścią zadań samorządu szkolnego oraz samorządów klasowych. Działania wolontaryjne są inicjatywą uczniów, a wspierają ich w tym Dyrektor Liceum, opiekun samorządu i wychowawcy klas.
SAMORZĄD SZKOLNY
Samorząd jest organem współpracującym z Dyrekcją i gronem pedagogicznym. Jego przedstawiciele uczestniczą w obradach Rady Szkoły, dysponują składkami i podejmują decyzje w sprawach związanych z pracą Samorządu. W Statucie LO znajdujemy taki zapis:
„Samorząd szkolny to najważniejszy organ organizacji wewnętrznej uczniów. Współpracuje z Dyrekcją, reprezentuje interesy uczniów i organizuje wspólne wydarzenia okazjonalne, pozaszkolne, zarządza wspólnymi inicjatywami. Stanowisko szkolnego samorządowca wiąże się z odpowiedzialnością godnego reprezentowania Szkoły” Statut Chrześcijańskiego Liceum Samuel, Regulamin Samorządu Szkolnego, 1 p.1-2.
Samorząd szkolny w Liceum Samuel traktujemy jako pierwszy test umiejętności dla przyszłych liderów – samorządowcy uczą się w praktyce, jak zarządzać zespołem, wyznaczać zadania, tworzyć zdrową atmosferę w grupie. Nie jest to jedynie pozycja władzy, ale przede wszystkim odpowiedzialności.