Z początkiem marca rozpoczynamy rekrutację, a więc i pierwsze spotkania z kandydatami do naszego liceum. Z niektórymi z Was jesteśmy już w kontakcie i wiemy, że czekacie na start rekrutacji. Niektórych poznamy już wkrótce, podczas Drzwi Otwartych, które w zeszłych latach cieszyły się dużym zainteresowaniem.
Jak wyglądają Drzwi Otwarte w Liceum Samuel?
Każdy piątek to w naszym liceum czas na całodniowe projekty, podczas których nie tylko przyswajamy wiedzę, ale również ćwiczymy praktyczne umiejętności. Kandydaci do liceum mogą dołączyć do wybranych warsztatów w ramach Drzwi Otwartych. Do wyboru są takie dziedziny jak:
- komunikacja,
- zarządzanie projektem,
- edukacja medialna,
- podstawy przedsiębiorczości,
- biznes i zarządzanie,
- kompas kariery,
- zajęcia plastyczne,
- psychologia.
Drzwi Otwarte to najlepszy sposób, by poznać nasze liceum od podszewki. Po prostu wybierz interesujący Cię warsztat i zapisz się. Biorąc udział w zajęciach:
- spędzisz z nami czas od 9:00 do 13:00 realizując projekt z wybranej dziedziny;
- poznasz szkołę, uczniów i nauczycieli;
- poczujesz atmosferę miejsca, gdzie spędzamy czas na co dzień;
- możesz zadać konkretne pytania dotyczące LO Samuel i zasięgnąć informacji z pierwszej ręki.
Drzwi Otwarte – zapisy i terminy:
Liczba miejsc na warsztatach jest ograniczona. Dlatego obowiązują zapisy. Wybierz interesujące Cię zajęcia (lista poniżej) i zarezerwuj miejsce pisząc na adres: dyrekcja.liceum@samuel.pl
Wszystkie Drzwi Otwarte odbywają się w piątki, w godz. 9:00 – 13:00. O terminach będziemy również informować na bieżąco na naszym Facebooku. Koniecznie odwiedź nasz profil FB. Wpisując w lupkę #DrzwiOtwarte2024 zobaczysz, jak wyglądały zeszłoroczne zajęcia w ramach Drzwi Otwartych.
Wybierz warsztat:
14.03 – PROJEKT W TOKU – Zarządzanie projektem
Jak pracuje zespół projektowy w praktyce? Doświadczymy tego na zajęciach, podczas których będziemy kontynuować przygotowania do eventu związanego z Nocą w Liceum. W zespołach sprawdzimy stan realizacji projektu. Omówimy ewentualne trudności i wspólnie zastanowimy się, jak im zaradzić. Określimy również, w którym miejscu harmonogramu prac już jesteśmy. Dzięki zajęciom budujemy swoje kompetencje pracy w grupie, uczymy się efektywnej komunikacji, zarządzania czasem i rozbudzamy kreatywność.
Prowadząca: Joanna Piechal
21.03 – FINANSE OSOBISTE Z ZASTOSOWANIEM BRANŻOWYCH SYMULACJI BIZNESOWYCH – Podstawy przedsiębiorczości
Jak lokować pieniądze, by dobrze na tym wyjść? Jak je wydawać i robić to mądrze?
Podczas zajęć będziemy uczyć się zarządzania finansami osobistymi stosując Branżowe Symulacje Biznesowe. Poprzez dostęp do platformy internetowej, uczestnicząc w grze, uczniowie otrzymują wirtualne środki finansowe, którymi muszą zarządzać tak jak w prawdziwym, dorosłym życiu.
W trakcie symulacji będziemy podejmować szereg decyzji związanych między innymi z: zakupami, wyborem ścieżki edukacyjnej, z kursami doszkalającymi, zatrudnieniem, mają możliwość inwestowania i oszczędzania. Każdy gracz może porównać swoje wyniki do innych, przeanalizować rankingi, w poszczególnych rundach i modyfikować swoje decyzje. Ważne jest nie tylko uzyskanie dobrego wyniku finansowego, ale również dbanie o stan zdrowia i wysoką jakość życia.
Prowadząca: Anna Potasińska
28.03 – KOMUNIKACYJNY LABIRYNT – Model komunikacji od nadawcy do odbiorcy
Drzwi Otwarte to okazja do ćwiczenia się w jasnej komunikacji. Komunikacja bowiem jest jak labirynt, trzeba wiedzieć jak się w niej poruszać.
Zapraszamy do zabawy i nauki w labiryncie przez, który trzeba będzie przejść, a przy okazji poznać główne czynniki, które zakłócają skuteczną komunikację. Zadanie nie będzie łatwe, ale oczywiście oprócz dobrej zabawy poznamy metodę, która nam w tym pomoże. Podczas zajęć uczestnicy:
- poznają model komunikacji od nadawcy do odbiorcy;
- zidentyfikują główne zakłócenia w komunikacji;
- doświadczą interaktywnej zabawy pt. „Labirynt”
Prowadząca: Dawid Wawrzyniak
04.04 – KONTEKSTY SZTUKI NOWOŻYTNEJ – Od renesansu do klasycyzmu
Sztuka redukuje poziom stresu, pomaga w koncentracji i wyciszeniu. A dziś dodatkowo poczujemy się, jak w kapsule czasu przenosząc się do czasów renesansu dzięki sesji fotograficznej w strojach z epoki. W programie:
- filary sztuki renesansu – cechy charakterystyczne i główni przedstawiciele,
- wykonanie portretu w kanonie sztuki odrodzenia i w strojach z epoki (fotografia),
- charakter sztuki barokowej – cechy odróżniające sztukę baroku od sztuki odrodzenia oraz główni reprezentanci nurtu,
- wykonanie projektu przedmiotu użytkowego zgodnie z kanonem barokowym (pastele, flamastry, cienkopisy),
- sztuka klasycyzmu – cechy charakterystyczne,
- porównanie epok sztuki nowożytnej,
- wykonanie rysunku inspirowanego budowlą klasycystyczną (piórko i węgiel na kartonie).
Prowadząca: Katarzyna Minkiewicz
09.05 – STAW CZOŁA PRZECIWNOŚCIOM – Projekt psychologiczny PROPSY
Z pojęciem kryzysu wiążemy takie określenia jak przeszkoda, trudność, problem. Bez wątpienia – zgodnie z definicją – sytuacje kryzysowe to zdarzenia trudne, problemowe, często nowe. Takie, które wymagają od nas zmiany: reorganizacji myślenia, zachowań, uzupełnienia zasobów. Podczas zajęć poznamy sposoby radzenia sobie z trudnościami, przyjrzymy się swoim potrzebom i zasobom. Spróbujemy zrozumieć emocje, poznamy ich funkcje i sposoby przeżywania, a także dowiemy się, jak w zdrowy sposób rozładowywać ich nadmiar i gdzie szukać wsparcia.
Prowadząca: Aleksandra Rapacka-Grochala
23.05 – MOJA PRZYSZŁOŚĆ ZAWODOWA – kariera, czy powołanie? – Kompas kariery
Większość dorosłych ludzi jedną trzecią życia spędza w pracy. Warto zatem zaplanować ją właściwie. Ale jak to zrobić?
Na warsztatach porozmawiamy o mocnych i słabych stronach osobowości oraz ich wpływie na wybór i planowanie ścieżki kariery. Spojrzymy na intencjonalny rozwój osobisty oraz zdiagnozujemy i nazwiemy mocne oraz słabe strony każdego z nas. To będzie realna wartość, którą każdy uczestnik wyniesie ze spotkania. Zastanowimy się nad kompetencjami rynku przyszłości, a rozmawiając o wartościach przyjrzymy się bliżej odpowiedniemu nastawieniu i wpływowi, jakie nasze nastawienie ma nie tylko na karierę, ale całe nasze życie.
Prowadząca: Izabela Herman
30.05 – POMYSŁ NA BIZNES – zarządzanie przedsiębiorstwem z wykorzystaniem Branżowych Symulacji Biznesowych
Skąd wziąć pomysł na biznes? Jakie czynniki składają się na sukces firmy? Na zajęciach będziemy analizować przykłady przedsiębiorstw i znanych osób, które odniosły sukces w prowadzeniu firmy. Stworzymy własne biznesplany, a zarządzania firmą będziemy się uczyć korzystając z Branżowych Symulacji Biznesowych. Wcielając się w role przedsiębiorców będziemy podejmować realistyczne decyzje biznesowe. Dzięki symulacji zaobserwujemy, jak nasze działania przekładają się na wyniki naszych wirtualnych firm, a także konkurencji działającej na tym samym rynku. .
Prowadząca: Anna Potasińska
13.06 – SOCIAL MEDIA NA URLOPIE – Edukacja medialna
Zbliża się wakacje, a więc dłuższa przerwa w zajęciach szkolnych. Czy jednak prowadząc kanał w social mediach można pozwolić sobie na przerwę? Na zajęciach poznamy strategie prowadzenia social mediów w przypadku przerw. Odpowiemy sobie na pytania:
- Czy robić przerwy i jak długie?
- Czy wrzucać wtedy posty i jak często?
- Jakie treści wybierać?
Zrealizujemy również filmiki zapowiadające koniec roku i podsumujemy działania prowadzone w tym roku szkolnym. Zastanowimy się, co nam wyszło, a nad czym musimy jeszcze popracować.
Prowadzący: Joanna Piechal